2010-08-19

Första gången i Vuollerim! Skrivet av Micro #32

Tjao, Jenny här!


Nu är det ju snart Finaldags i Luleå, men innan vi åker dit så tänkte jag klämma in ett inlägg om tävlingen i Vuollerim. Har varit sjuk så därför har jag inte 'orkat' göra ett inlägg. Men nu är jag piggare, så nu kommer det:


Vi har ju aldrig förut varit i Vuollerim, så det skulle bli kul att köra där för första gången! Men istället så hade man ju inte särskillt stora förväntningar om att det skulle gå så jätte bra. Men första och andra träningen så fick jag tionde tid, så jag var i alla fall med. Sen så gick det faktiskt bättre. På båda tidskörningarna så fick jag femte tid! På kvalen så tappade jag dock platser: blev 6:a första och 8:a andra. Men jag hade olika personer framför mig i kvalen, så jag fick starta 6:a! Vädret hade varit bra hela dagen, ända tills finalen. Då öppnades himlen! Regnet öste ner, men det gjorde inte mig något. Fick i alla fall behålla min plats och kom i mål som 6:a!

Men det var allt! Vi ses efter Luleå!
//Jenny #32

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar