2010-08-29

Inte min dag i Luleå skrivet av f-mini #34

Hejsan hejsan.

Nu ska ni få upptateringen om hur Luleås tävling var. I Luleå blev det regntävling hela dagen, de hade ny asfalt så jag blev förvarnad om att det skulle vara extra halkigt. Med nya regndäck i första träning och med mitt favorit före kändes allt underbart, men det skulle snabbt vända. Jag blev för övertaggad eller "för het" som pappa brukar säga, så jag körde av redan i första kurva. Jag skulle få stå där många gånger fler.



Det skulle ha varit lättare att säga vilka gånger jag höll min på banan än att säga hur många gånger jag var utan för. För i första tid köringen var jag av i samma kurva som på träningen, och då hade jag bara hunnit nåt enstaka varv. I det andra lyckades jag hålla mig på banan men fick istället inget fritt var och fick därför igen bra tid då heller. Så i kvalen fick jag starta på 15 plats av 22. I första kvalet fick jag en dålig start men lyckades ta ingen vad jag tappade och kom imål på samma placering. Sen i anra kvalet fick jag en bra start men då ville jag för mycket (jag blev för het) och blev oförsiktig i min körning och stod åter i samma kurva utan för banan.

Så i finalen fick jag start på 18:e plats men min motor ville inte ricktigt starta i början så jag kom efter alla andra i fältet och jag var 100% säker på att domaren skulle hålla fältet samlat ett till varv så att jag skulle hinna ikapp och vi alla skulle va samlade, men så blev det inte fast jag låg nästan hela raksträckan efter alla andra väntade inte dommaren utan drog startflaggen. Det förstörde hela min final, men jag lyckades ändå köra upp mig till 16 plats.

Så jag kan lungt säga att Luleås tävling inte gick som jag hade hoppats på. Men totalt i hela Norrlands cupen fick jag en mycket höre placering än vad jag hade hoppats på. Jag slutade på en 11 plats, tanke på att nästan hela sesongen har gått dåligt så är jag jättenöjd med den placeringen.

Men jag har haft jättekul i Luleå även fast det inte var min dag under tvälingen så hade jag kanonkul på avslutings festen istället, och ska man se på helheten så var det ändå en toppen helg med alla mina mysiga gokartkompisar. ^^
/Emma #34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar