2010-08-23

Succé i Vuollerim skrivet av f-mini #34

Hej hej!

Jag har kommit av mig i bloggandet så nu får ursäkta att uppdateringarna kommer lite sent, så
ni får Vuollerim nu och Luleå senare.

Det var första gången som vi var i Voullerim så det var extra spännande att få fara och tävla.
Först gick det inte så jättebra på träningarna, jag fick båda gångerna 13:e tid av 20 st, och pappa sa att jag skulle räkna med att bli efter pga av att jag inte var van vid att köra på en så krokig bana. Sen på tidkörningarna gick det lite bättre då fick jag 11:e tid i första och 12:e i andra. Den startplats jag fick till kvalerna minns jag tyvär inte men i första kvalet kom jag imål på 11:e plats och i det andra som 10:a. Alltså fick jag starta som 11 i finalen.

Det hade varit strålande sol och vart och härligt hela dan, tills finalen kom iallafall. För sen tänkte tydligen vädergudarna att försöka dränka oss för det var som om himlen öppnade sig och det bara forsade ner. I finalen fick jag en kanonstart, jag tog tre stycken innan första kurvan, sen i andra kurvan var det några som låg framför mig som fick sladd och jag högg blixtsnabb tillfället och tog yttligare några platser. När jag kom ut ur första kurva såg jag att jag bara hade 4 kartar framför mig! Jag hade lyckats knipa 6 platser enbart i starten. Jag försökte gång på gång att köra om Tobias som låg framför mig, tillslut såg jag min chans och gick upp brevid på rakan och sen i kurvan som kom hade jag innerspår. Men tyvär gick det inte som jag hade tänkt mig, Tobias såg inte att jag kom på innern utan svängde in i mig. Detta gjorde att han slirade av banan. De sista varven lyckades jag stänga de förarna jag hade bakom mig och kom i mål som 4! Det är absolut den bästa placering jag någonsin har kört upp mig till.

Så det var vad som hände i Vuollerim, vad som hände i Luleå får ni veta senare,
Hade gött!
/Emma #34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar