2010-07-31

I'm back in business skrivet av F-mini #34

Hejsan hejsan!
Nu har vi kommit hem ifrån gokarttävlingen som var i Lycksele, Lyckseles gokartbana är troligtvis min favoritbana. Jag hade inte så stora förhoppningar om någon högre placering pga att jag inte hade kört gokart på 5 veckor. Jag missade ju tävlingen i Östersund pga av att jag hade brytit tummen, så under den tävlingen fick jag bara gå runt och vara allmänt snygg och coacha mina gokartkompisar. Men nu till Lyckseles tävling hade jag nu blivit avgipsad och var därför lite extra nevös inför tävlingen, det var också första tävlingen efter sommaruppehållet så det var extra roligt att träffa alla kompisar igen och äntligen få köra med dem igen.


På morgonen så regnade det (Jippi) så det blev regnköring enda fram till lunch. Under träningarna så fick jag 6:e och 10:e tid, vilket jag är riktigt nöjd med och de var över mina förväntingar. På tidkörningen hamnade jag bakom en av mina gokartkompisar - Albin - vi hade nästan sista placering så vi väntade ut de personer som var framför och sedan hjälpte vi att dra varanndra så vi fick bra tider. I båda tidskörningarna fick jag 6:e tid. Men under lunchen trokade det upp så alla bytte till slicks, men sedan i början av kvalet så började det att regna, jag ville för mycket och var för girig så när jag försökte ta placeringar i starten så surrade jag pga av det halkiga föret. Jag köre upp mig ca 5 platser men åter igen blev jag för girig och försökte ta två i en kurva men snurrade igen. så kom in som 22:a. Men i andra kvalet gick det bättre och det regnade inget så jag blev 11. Som start placering i finalen fick jag 12, jag fick en kanon start och lyckades senare knipa några fler placeringar och slutade som 7! Det var över mina förhoppningar och jag blev jättenöjd, äntligen fick jag komma i mål i finalen med en placering jag är nöjd. 7:e plats är de bästa plats jag hittills har blivit.

Nu längtar jag till Voullerim så vi hörs om två veckor!

/Emma #34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar