2010-07-31

Det började i alla fall bra... Skrivet av Micro #32

Hej, Jenny här!

Nu är sommaruppehållet slut, för igår var det gokarttävling i Lycksele! Jag är ju en sån där regnförare, så jag blev glad när det regnade på morgonen. Och nog visade det sig att jag gillade att köra på regn, för trots att jag inte tävlar i onsdags (då var det hotellappland race) så fick jag andra tid på första träningen! Det är jag verkligen nöjd med! Sen på tidskörningarna blev jag 5:a (på båda), Så jag fick förstås starta 5:a i kvalen efter lunchen.


Men sen så var det slut på det roliga, för visst är det väl klart att det ska klarna upp när det går som bäst? Så jag tappade i kvalen och blev 8:a och 10:a. Men eftersom att jag fick olika personer före mig i första och andra kvalet så fick jag ändå starta så bra som 7:a. Sen var det ju final! Fick en bra start, tror att jag tog en plats. Men redan i andra kurvan blev jag avstyrd. Så jag blev 20:a. Jag vet inte riktigt hur det gick till eftersom att jag var före, men enligt 'åskådarna' så fick den som var bakom mig en knuff och råkade därför "köra över mig". Det låter brutalt, men det var inte så farligt. Får ett blåmärke eller så. Fast jag är nöjd ändå, med tanke på hur bra det gick, trots att jag inte tränat!
Hoppas att det går bättre i Vuollerim! Det är första gången vi ska dit så det blir kul... :D
Ha det bra så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar