2010-06-21

Skellefteå - gokarttävling och benfraktur, skrivet av mini #34



Hejsan hejsan!
Det är Emma som skriver, i lördags var det gokart tävling i Skellefteå. Vi var 24 st deltagare i Mini och det väder vi hade var regn, underbart! Från början gick det bara sådär för mig, jag fick i första tid körningen åttonde tid (vilket är helt okej) men i andra körde jag inte lika bra så sammanlagt av de båda tidkörningarna så fick jag starta 12:a.

Sen under lunchen så samlade vi nya krafter och pappa gjorde några ändringar på gokarten inför kvalerna, och det gjorde verkligen susen för vips så var jag back in business och körde upp mig från plats 12 till plat 7. Men sen i det andra kvalet var det slut på det roliga. I första kurvan efter start så snurrade några gokarts så de hamnade framför mig, jag försökte väja undan men det fanns ingen plats så mitt högra framhjul fastnade i karten framför. Pågrund av att mitt hjul fastnade slogs ratten ur mina händer och min högra tumme knäcktes av rattens ekrar.

Nu läggs gokarten på hyllan ett tag


Så det blev att avbryta tävlingen och fara upp till Skellefteås sjukhus. jag och mamma fick sitta och vänta i 7 timmar för att få min tumme röntgad och gipsad. Så nu blir det att lägga gokarten på hyllan några veckor men sen efter sommaruppehållet då järnvägar ( jag kan ju inte svära i bloggen) så ska jag ta revanch.

Ha det bra så länge!
/Emma #34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar