2010-06-06

Ö-vik och Haparanda Skrivet av Mini #34

TJO!

Nu har karting säsongen börjat igen och vi har varit på tävlingar redan. Jag har glömt bort att skriva om den första tävlingen så här får ni en sammanfattning av Ö-vik och Haparanda.


Den första tävlingen var i Ö-vik då regnade det, vilket är det före som jag är bäst på :) Så efter första träningen hade jag bästa tid! Tidkörningen gick bra så jag startade 5:a i kvalen. I första kvalet blev jag 4:a och i andra blev jag 5:a, så i finalen startade jag 4.a. Men sen var det slut på det roliga, min motor gick inte som den skulle så den gick inte ens full gas på rakorna. vilket gjorde att jag kom in i mål som 13 av 19.


I Haparanda så gick det inte så mycket bättre. Även fast jag körde i samma spårval som de andra, och bromsade och gasade typ på samma ställen så hängde jag ändå inte med. Problemet vi hade var att mitt chassi gick för tungt, vi fick inte karten att trehjula och för att fästet var så grymt bra så gick karten jättedåligt och mina tider blev dåliga så jag hängde inte med. Hursomhelst så blev jag bara 12:a av 14 :(

Aja men nästa gång (om två veckor) i Skellefteå så ska jag minsann visa vart skåpet ska stå.

Ha det gött så länge! /Emma


2 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bättre nästa gång.
    //Börje L

    SvaraRadera
  2. ok lycka till=)

    SvaraRadera