2010-06-06

Första tävlingen för mig iår! Skrivet av micro #32


Hej! Igår så körde jag och Emma en gokarttävling i Haparanda! Det här var den första tävlingen för mig (Jenny) och trots att jag inte hade tränat särskillt mycket (bara en enda gång med andra ord!) så gick det jätte bra! Jag började med att få sjunde och tredje tid på träningarna, det var 18 (tror jag) stycken med. På tidskörningen så fick jag femte tid och fick därför starta 3:a i kvalen eftersom att det var 2 grupper. Blev 4:a och 3:a i kvalen och slapp därför köra B-finalen. Förra året så gick jag vidare från B-finalen och fick därför starta näst sist, det blev en krock och jag gjorde några omkörningar, så jag låg bra till då! Men sen så pajade motorn och alla körde om mig på rakan, iår så ville jag verkligen inte råka ut för samma sak! Så jag blev glad över att slippa köra B-final, ännu gladare blev jag när jag fick starta 6:a och gå i mål som 5:a! Det har jag aldrig förut blivit, det är den bästa placeringen jag någonsin fått! Det var mulet under dagen, men när vi körde finalen så kom den lite regn. Är nöjd och glad nu efter tävlingen, att starta sin första tävling med en topp 5 plats!
Vi åkte redan i torsdags, då körde vi upp till Piteå sen på fredagen åkte vi resten av biten. Samma upplägg hade vi på hemvägen!
Ska prata med mamma och be henne ladda in bilderna som hon tog när jag och Emma körde. Så snart så kanske jag kommer lägga ut lite bilder!
//Jenny (nu #32)

2 kommentarer: