2012-07-13

Sammanfattning


Hej alla glada människor!
Det är Emma som skriva, ja det är faktiskt sant, att det är Emma som för en gångs skull skriver på bloggen. Jag vet att jag har varit urusel på att uppdatera, så ja, så gick det med det nyårslöftet. Men, men mycket har hänt sedan sist, en ny säsong har dragit igång och vi har hunnit så långt som fram till sommaruppehållet. Jag tänkte jag berättar en sammanfattning på hur det har gått hittills. Vi började säsongen med Umeåcup som var första gången någonsin den hölls, den bygger på samma princip som Riviäracup. Den första dagen på tävlingen gick riktigt bra, jag hängde med mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på och fick vara med och fightas med de andra. Men sen den andra dagen gick det mindre bra, det regnade och jag som aldrig någonsin tidigare har kört KZ på regn hamnade så klart långt efter, sen så hade jag nästan ingen styrning alls så i finalen så slutade jag i gräset.
Sen efter Umeåcup så var det dags för Piteå, men på grund att jag hade gradering i Ju-jutsun den helgen så hoppade jag över den tävlingen, så min nästa tävling blev i Ö-vik, och jag kan säga dig att jag aldrig har varit med om att det har regnat så mycket under en förmiddag på en gokarttävling, det praktiskt taget välde ner. Men den här gången gick det bättre för mig att köra på regn, jag blev inte lika efter och när det blev lite torrare så hängde jag med igen. Men i finalen fick jag till en kanonbra start, vilket så klart rellaterade i att jag fick en JÄTTEkick av adrenalin, vilket i sin tur gjorde att jag blev "för het" så jag körde för fort in i kurvorna och slutade i gräset... igen. Men trots detta blev jag ända 12/14 så jag är väldigt nöjd med den tävlingen ändå och jag har utvecklats mycket i min regn körning, så nu ska jag bara försöka att lära mig att ta mig i mål i finalen när det regnar.
För övrig så tycker jag att det är skit kul att köra KZ och nu ser jag fram emot Lyckseles tävling.

Vi ses på banan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar