2012-07-02

Regnig dag i ö-vik


Behöver jag ens säga "gammal bild"?

Tänkte nu i alla fall skriva om den senaste tävlingen som var i ö-vik i lördags.
På dagen på fredan så åkte vi upp till ö-vik för att kunna träna, dock hade jag gjort illa mig i handen några dagar innan, och vädret var osäkert, därför hoppade vi träningen och hade en lung kväll istället.

När vi vaknade på lördagsmorgonen öste regnet ner. Utanför bussen var en stor pöl och allt var bara blöttblöttblött. Jag som gillar att köra på regn (är inte jätte snabb, men bra på att köra om osv) hade inget emot detta. På träningen hade jag en tid som var sådär. Men det är ganska förståeligt eftersom att jag inte är så snabb på regn som sagt. På tidskörningen fick jag 12:e tid med 40.84 eller något sånt (kan ha varit 40.86 också..). Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Under lunchen torkade det upp lite, inte så att man kunde köra med slicks, men ändå torrare. Trots det förbättrade jag bara mig 3.5 tiondelar under dagen, och jag flyttade ändå bromspunkterna och tycker själv att jag hittade bättre spår i många kurvor (det var samma spår som de andra typ). Vi tror att det är något fel på karten, för jag tappade ut från kurvorna, även när jag tagit en riktigt bra kurva. I andra kvalet blev jag avstyrd/körde ihop med Konrad Boström, så då hamnade jag långt bak, vilket påverkade min startplats i finalen. I finalen blev jag på 13:e plats.

Hejs! //Jenny
Mini #38


2 kommentarer:

  1. Köp våran CRG så har ni en kart att jämföra med. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, pappa håller på att sätta ihop ett till chassi, så att vi ska kunna jämföra;)

      Radera