2012-08-09

Lycksele

Hejsan!

Anledningen till att jag inte bloggat om den senaste tävlingen är att vi har varit på semester. Under semestern åkte vi ner till göteborg för att träffa våra kusiner. På vägen dit och hem var vi bland annat på badet i Örebro och gick på djurpark. I Göteborg gick vi på liseberg, paddlade kanot och så var vi här:


Vad gör man inte för att känna sig som hemma?^^

Måste bara tillägga att jag för övrigt vann familjederbyt med några tiondelar före Emma.
Nu till tävlingen i Lycksele:

Eftersom att min farmor fyllde år på onsdagen så körde vi inte Hotell Lappland Race, utan endast fredagen. Det gjorde såklart att jag låg efter i början. Dessutom körde jag med fjolårsdäcken på träningarna. Eftersom att det var ett tag sen tävlingen var så minns jag inte riktig vad jag hade för plats i tidskörningen och kvalen. Men det var någonstans i mitten. När finalen skulle köras började det regna - vilket jag bara gillade.  Redan i starten tog jag flera platser, dock blev jag knuffad i tredje kurvan, så jag gled ut mycket och tappade i stort sett alla platser jag tidigare tagit. Under 3-4 varv körde jag upp mig ca 10 platser och jag tog in på den före mig. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, antingen så blev jag för eggad och bromsade för sent, eller så blev jag knuffad av någon. I alla fall så snurrade jag och hamnade nästan sist. Jag hamnade i gräset också, och då tog det så lång tid för mig att komma ut på banan igen att de två första nästan var ikapp. Domarna valde då att ge mig blåröd flagga. Kändes ovant att få den flaggan :o men jag fick i alla fall göra över 20 omkörningar, så det var ju en bra träning i alla fall!

Nästa tävling blir i Skellefteå för oss. Vi kommer att hoppa Voullerim och Luleå då min kusin som jag inte träffat på 4 år kommer upp den helgen. + att Voullerims bana inte är så anpassad för KZ2.

Hejs
Jenny #38


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar