2012-06-12

Sent inlägg om Umeå Cup

Hej, hej!
Ber om ursäkt för att jag inte har bloggat på suuuper länge! Men nu är det ju i alla fall sommarlov snart (imorgon) så nu har jag ingen läxa som hindrar mig från att skriva. Nåja, tänkte berätta om hur det gick på Umeå cup tävlingen.

Denna tävling är som en liten tränings-tävling inför Norrlandscupen. Man kör 3 träningar och sen 7 heat. Man räknar ihop poängen och sen får man sin totala plats. I sista heatet får man den plats man kört till sig.

På den första träningen var det blött på banan, så körde bara in mina nya regndäck. Dock fick jag ändå 6:e tid tror jag. Den andra träningen körde jag på gamla däck, så då gick det inte så bra, men när jag bytte däck låg jag ungefär i mitten. Det som hände var att i två heat var min motor dålig (den började i slutet på ena och sen på slutet av andra märkte vi det typ), så då fick jag lite sämre placeringar, men istället kontrade jag med en 3:e plats och senare med en 4:e plats när det börjat regna.  
Jag slutade hur som helst som 10:a. Enligt mig en halvbra placering, men är ändå nöjd med körningen om man tänker på stulet.


Hade med mig kameran på tävlingen också, så då passade jag på att ta några kort också. Tog såklart på Emma också, men tänkte att hon skulle få lägga ut dem själv ^^






Hejdå. uppdaterar snart om piteåtävlingen också! Imorgon blir det träning!

Kramar Jenny
Mini #38

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar