2011-08-29

Liten olycka, men en bra placeringen ämdå! Av Mini #67

Hej!

I fredags åkte vi upp till skellefteå för att köra ännu en tävlig i gokart. Härligt härligt! Presic som de flesta andra tog vi det lugnt den kvällen för att ladda upp inför morgondagen. På lördagsmorgonen var det ganska kallt, men det blev lite varmare under dagen.

Jag tränade med gamla däck för att spara de nya (de har gått 2 tävlingar + några träningar) tills själva tävlingen börjar. Jag hängde med ganska hyfsat under träningarna, låg undefär mitt i fältet. Inför tidskörningen hade bytte vi däck och pappa gav karten lite mindre bränsle (vi kom på att gokarten fick för mycket). Jag var riktigt taggad, jag hade ju goda förutsättningar! Men redan under första varvet körde jag och Teodor ihop, så ratten vred sig lur mina händer. Jag vet inte hur, men på något sätt så fick jag mig ett slag mot handleden - och jag fick ganska ont. Det medförde att jag hade svårt att svänga vänster utan att det gjorde ont, så jag gled ut i nästan varje vänster böj. Jag fick av naturliga skäl starta långt bak p.g.a det. Det började känas lite bättre allt eftersom dagen gick. Jag körde upp mig lite under kvalen och jag fick en riktigt bra start i finalen. Trots att jag kände av lite i handleden så lyckades jag köra till mig en 10:de plats. En riktigt bra placering efter omständigheterna!

Den sista tävlingen är i Umeå, hemmabana!
Taggad till tusen! Nu skall jag visa var skåpet ska stå...

Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar