2011-08-04

Lite strul och mycket värme. Men en rolig dag - Av Mini #67

Hej hej!
I fredags var det en varm tävling i lycksele. Vi körde till Lycksele på torsdag kväll. Vi låg efter en hel dags tävling när vi började köra eftersom att vi inte var med och körde Hotell Lappland race som var två dagar innan.


Bild från Piteå


Men trots det så fick jag till en ganska bra körning. Dock så hade vi lite strul med min kart under träningarna och tidskörningen. Följden blev den att jag hamnade ganska långt bak i fältet. Men tack och lov så fick vi i alla fall till karten. Så här blev det under körningen: Jag körde om en person, sedan blev jag "bromsad" av den före, vilket ledde till att jag blev omkörd av den jag nyss kört om. Men jag fick i alla fall träna på omkörningar. Gick i mål som 13 i kval 1. I kval 2 blev det en liten startkrock. Jag klarade mig, men jag tappade flera platser. Denna gång gick det lite bättre med omkörningarna. Jag gick i mål som 11:a.


I finalen blev det ganska jämt. De som hade kört under onsdagen hade ju ett försprång, men jag hängde med. Dock lyckades jag inte köra om någon under finalen, så jag blev 15.
Jag fick kanske inte en så jätte bra plats, men jag hade kul! (även om det var väldigt varmt)

HaDe
/Jenny #67

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar