2009-06-30

Tävling i Haparanda och Luleå skrivet av Micro #33

Förarsammanträde före tidskörningarna.

Laddar upp ordentligt med enegi innan kvalen.

Sitter i karten redo att köra a-finalen.


Hej det har nyss varit tävling i Haparanda och i Luleå. Vi for på torsdagen till Kalix och campade där. På fredagen solade och badade vi, sedan fortsatte vi upp till Haparanda. På lördagen då det var tävlings dags så var vädret fint. Kvalen gick bra och på ena tränigen blev jag femma i tid. Trots att jag blev åtta och femma i kvalen så hamnade jag i b-final (det var två grupper), jag fick starta först och fick då även vara master och jag måste vara erkänna att jag var glad att jag hade hamnat i b-final eftersom att jag fick starta etta. Hur som helst så blev jag etta i b-finalen. Fick starta på fjortonde plats av femton. Två stycken snurrade och då låg jag tolva. Min motor gick dåligt och det var ett under att karten ens gick. Nästa dag i Luleå så var det lite svalare men även då var det soligt. Tränigarna och tidskörningarna gick väl si sådär, men på kvalen blev jag femma båda gångerna (det är fortfarande två grupper), i min grupp var det tio och i den andra nio alltså var det nitton förare. Den här gången gick jag direkt till a-final och fick starta åtta. Olyckligtvis så blev jag avstyrd, det var lite surt. Men jag blev ändå på trettonde plats. Dagen efter så gick jag och familjen på teknikens hus.

Ses /Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar